Rewolucja na drogach – Uniroyal AllseasonExpert 3 z technologią Skóry Rekina
W świecie motoryzacji innowacje często inspirowane są rozwiązaniami występującymi w naturze. Najnowszy produkt marki Uniroyal – opona AllseasonExpert 3 – jest doskonałym przykładem, jak biomimetyka, czyli naśladowanie rozwiązań spotykanych w naturze, może zrewolucjonizować nasze doświadczenia na drodze. Ta wszechstronna opona całoroczna, której premiera rynkowa przewidziana jest na drugi kwartał 2025 roku, wyróżnia się zastosowaniem unikalnej Technologii Skóry Rekina (Shark Skin Technology). Co sprawia, że ta opona jest przełomowa i dlaczego warto zainteresować się tym produktem? Przyjrzyjmy się bliżej innowacjom, które kryje w sobie nowy model AllseasonExpert 3.
Inspiracja prosto z oceanu – Technologia Skóry Rekina
Rekiny, jedne z najdoskonalszych drapieżników oceanicznych, od milionów lat ewoluowały, by maksymalnie efektywnie poruszać się w wodzie. Sekret ich niezwykłej wydajności hydrodynamicznej tkwi w budowie skóry. Pokryta jest ona licznymi małymi łuskami, które tworzą specyficzną, szorstką mikro-powierzchnię. Ta naturalna struktura zapewnia liniowy przepływ wody na powierzchni skóry rekina, eliminując turbulencje, które zwiększałyby opór. Dzięki temu rekiny mogą pływać niezwykle szybko przy relatywnie niewielkim nakładzie energii.
Inżynierowie Uniroyal dostrzegli w tym rozwiązaniu potencjał do zastosowania w produkcji opon. Przenieśli oni tę koncepcję na wzór bieżnika nowej opony AllseasonExpert 3, implementując mikrostrukturę powierzchniową, która imituje łuski rekina. Ta innowacja stanowi fundamentalną różnicę w porównaniu z tradycyjnymi wzorami bieżników.
Gdy standardowa opona porusza się po mokrej nawierzchni, woda ma tendencję do tworzenia niekorzystnych turbulencji podczas przepływu, co skutkuje wzrostem oporów i gorszym odprowadzaniem cieczy z powierzchni styku. Technologia Skóry Rekina (SST) redukuje ten niekorzystny efekt, umożliwiając bardziej liniowy przepływ wody. Przekłada się to bezpośrednio na poprawę właściwości jezdnych na mokrej nawierzchni oraz zwiększenie bezpieczeństwa w trudnych warunkach atmosferycznych.
Wszechstronność na każdą porę roku
Uniroyal AllseasonExpert 3 to opona całoroczna, zaprojektowana z myślą o zapewnieniu optymalnych osiągów bez względu na warunki pogodowe. W porównaniu do swojej poprzedniczki – AllSeasonExpert 2 – nowy model wprowadza udoskonaloną technologię nacięć na całej długości rowków barkowych, co w połączeniu z Technologią Skóry Rekina zapewnia bezpieczną jazdę nawet w najbardziej wymagających warunkach.
Zachowanie na mokrej nawierzchni
Kluczową zaletą opony AllseasonExpert 3 jest jej wyjątkowa skuteczność na mokrych nawierzchniach. Oprócz wspomnianej Technologii Skóry Rekina, opona wyposażona jest w wzór bieżnika w kształcie litery V z szerokim rowkiem centralnym. Taki układ efektywnie odprowadza wodę spod opony, minimalizując ryzyko aquaplaningu i zwiększając przyczepność podczas jazdy w deszczu. Większość rozmiarów AllseasonExpert 3 posiada klasę B w kategorii hamowania na mokrym w klasyfikacji etykiety UE, co potwierdza jej doskonałe właściwości w tych warunkach.
Zachowanie na śniegu
Opona całoroczna musi radzić sobie również w warunkach zimowych. AllseasonExpert 3 została wyposażona w dużą liczbę krawędzi chwytających oraz specjalny wzór lameli zaprojektowany z myślą o zwiększeniu trakcji na śniegu. Te cechy umożliwiają pewne poruszanie się po zaśnieżonych drogach, co jest istotną zaletą dla kierowców, którzy nie chcą lub nie mogą zmieniać opon sezonowo.
Hamowanie na suchej nawierzchni
Inżynierowie Uniroyal nie zapomnieli również o optymalizacji zachowania opony w standardowych, suchych warunkach. AllseasonExpert 3 charakteryzuje się zoptymalizowaną sztywnością bieżnika w części barkowej, co przekłada się na lepsze hamowanie i prowadzenie na suchym asfalcie. Dodatkowo, poprawiony kontakt z nawierzchnią na całej powierzchni styku opony z drogą umożliwia jeszcze skuteczniejsze hamowanie, zwiększając tym samym bezpieczeństwo użytkowania.
Ekologicznie i ekonomicznie
Współczesne opony muszą spełniać nie tylko wymagania związane z bezpieczeństwem i osiągami, ale również odpowiadać na wyzwania ekologiczne. AllseasonExpert 3 nie zawodzi również w tym aspekcie. Większość rozmiarów tego modelu posiada klasę C w kategorii oporów toczenia według etykiety UE. Niższe opory toczenia przekładają się bezpośrednio na mniejsze zużycie paliwa, co jest korzystne zarówno dla portfela kierowcy, jak i dla środowiska naturalnego.
Warto również podkreślić, że wszystkie rozmiary AllseasonExpert 3 klasyfikują się w kategorii B pod względem hałasu zewnętrznego, co świadczy o kulturze pracy tych opon. Konkretna wartość decybeli zależy od rozmiaru opony, ale we wszystkich przypadkach pozostaje na akceptowalnym, niskim poziomie.
Przystosowanie do pojazdów elektrycznych
Rynek pojazdów elektrycznych dynamicznie się rozwija, a producenci opon muszą dostosowywać swoje produkty do specyficznych wymagań tych pojazdów. Uniroyal AllseasonExpert 3 to pierwszy produkt tej marki, który posiada oznaczenie EV (Electric Vehicle) na ścianie bocznej. Oznacza to, że opona została zaprojektowana z myślą o spełnieniu wymagań pojazdów elektrycznych, które charakteryzują się większym momentem obrotowym, większą masą oraz specyficznymi potrzebami w zakresie efektywności energetycznej.
Co istotne, Uniroyal AllseasonExpert 3 może być montowana we wszystkich rodzajach pojazdów, zarówno z silnikami konwencjonalnymi, jak i elektrycznymi. Jest to uniwersalne rozwiązanie, które odpowiada na potrzeby szerokiego grona kierowców.
Imponujący zakres rozmiarów
Jednym z największych atutów nowej opony Uniroyal jest szeroki zakres dostępnych rozmiarów, który pozwala na dopasowanie produktu do różnorodnych pojazdów – od kompaktowych aut miejskich, przez średniej wielkości sedany i kombi, aż po SUV-y i crossovery. W pierwszej fazie wprowadzenia na rynek, zaplanowanej na drugi kwartał 2025 roku, dostępnych będzie aż 40 różnych rozmiarów opony AllseasonExpert 3, co stanowi imponującą ofertę.
Zakres rozmiarów obejmuje:
- 15-calowe: od 185/60 R15 do 195/65 R15
- 16-calowe: od 195/55 R16 do 205/60 R16
- 17-calowe: od 175/65 R17 do 225/50 R17
- 18-calowe: od 195/60 R18 do 245/40 R18
- 19-calowe: od 205/55 R19 do 255/50 R19
- 20-calowe: od 235/45 R20 do 265/45 R20
Tak szeroki wybór rozmiarów oznacza, że niemal każdy kierowca będzie mógł znaleźć odpowiedni wariant dla swojego pojazdu.
Podsumowanie – dlaczego warto wybrać Uniroyal AllseasonExpert 3?
Uniroyal AllseasonExpert 3 to wszechstronna opona całoroczna, która wyróżnia się na tle konkurencji dzięki innowacyjnej Technologii Skóry Rekina. Zapewnia ona bezpieczną jazdę w różnorodnych warunkach pogodowych – od suchego asfaltu, przez deszczowe nawierzchnie, aż po zaśnieżone drogi. Jest to produkt, który łączy w sobie zaawansowane rozwiązania technologiczne z praktycznością użytkowania.
Główne zalety opony Uniroyal AllseasonExpert 3:
- Innowacyjna Technologia Skóry Rekina zapewniająca lepsze odprowadzanie wody
- Zoptymalizowany wzór bieżnika w kształcie litery V z szerokim rowkiem centralnym
- Duża liczba krawędzi chwytających i specjalny wzór lameli dla lepszej trakcji na śniegu
- Zoptymalizowana sztywność bieżnika dla lepszego hamowania na suchej nawierzchni
- Dobre oceny w klasyfikacji etykiety UE (klasa B w hamowaniu na mokrym, klasa C w oporach toczenia, klasa B w hałasie zewnętrznym)
- Oznaczenie EV świadczące o przystosowaniu do pojazdów elektrycznych
- Imponujący zakres dostępnych rozmiarów
Opona Uniroyal AllseasonExpert 3 będzie dostępna na rynku od drugiego kwartału 2025 roku. Dla kierowców poszukujących wszechstronnej, bezpiecznej i ekonomicznej opony całorocznej, która sprawdzi się zarówno w mieście, jak i na trasie, będzie to z pewnością propozycja warta rozważenia. Biomimetyczna innowacja w postaci Technologii Skóry Rekina stawia ten produkt w awangardzie rozwiązań oponiarskich, pokazując kierunek, w którym może podążać cała branża.
Czy warto czekać na premierę AllseasonExpert 3? Biorąc pod uwagę wszystkie przedstawione zalety tego produktu, odpowiedź wydaje się jednoznaczna – tak, zdecydowanie warto. Ta opona ma potencjał, by zmienić sposób, w jaki myślimy o oponach całorocznych i ich możliwościach w różnorodnych warunkach drogowych.
Opublikuj komentarz